SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies – samoocenjevanje učinkovitega učenja s spodbujanjem uporabe inovativnih izobraževalnih tehnologij) je orodje, zasnovano za pomoč šolam pri vključevanju digitalnih tehnologij v procese poučevanja, učenja in preverjanja znanja učencev. Orodje lahko izpostavi, na katerih področjih delo poteka dobro, kje so potrebne izboljšave in katere morajo biti prednostne naloge.
Orodje SELFIE anonimno zbira stališča učencev, učiteljev in predstavnikov vodstva šole glede uporabe tehnologije na njihovih šolah. V postopku se uporabljajo kratke trditve in vprašanja ter preprosta lestvica strinjanja od 1 do 5. Izjave zajemajo področja, kot so vodstvo, infrastruktura, usposabljanje učiteljev in digitalne kompetence učencev.
Ocenjevanje traja približno 30 minut. Vprašanja so prilagojena vsaki skupini. Učenci dobijo vprašanja glede svojih izkušenj pri učenju, učitelji ocenjujejo usposabljanje in prakse poučevanja, vodstvo šole pa preučuje načrtovanje in splošno strategijo.
Na podlagi odgovorov orodje ustvari poročilo šolskih odlik in slabosti pri uporabi digitalnih tehnologij za poučevanje in učenje. Čim več je sodelujočih s posamezne šole, tem natančnejše je poročilo SELFIE za njihovo šolo.
Rezultati in spoznanja iz aktivnosti v orodju SELFIE so namenjeni samo naši šoli in ne bodo posredovani naprej.
Povezava do vprašalnika za učence: https://schools-go-digital.jrc.ec.europa.eu/self-assessment?s=pLlHAiP&lang=sl
Koordinatorica projekta: Lidija Kotnik Klaužer, prof. zgod. in geo., mag. manag. izobr.